Δευτέρα 23 Δεκεμβρίου 2013

Επιτέλους...Νοικοκυρεύεται ο Δήμος Φυλής!

Αν διαβάσει κάποιος προσεκτικά και αναλύσει τον απολογισμό πεπραγμένων της διοίκησης Μπουραϊμη, θα διαπιστώσει ότι με  σύνεση, υπευθυνότητα και διαφάνεια συνεχίζεται το νοικοκύρεμα του Δήμου Φυλής. Όλη η λογοδοσία του Δημάρχου Φυλής κ. Δημήτρη Μπουραϊμη και ο απολογισμός Πεπραγμένων Δημοτικής Αρχής οικονομικών ετών 2011 & 2012 αναλυτικά,  ακολουθεί παρακάτω.
Κυρίες και κύριοι,
Τα τελευταία χρόνια δημιουργήσαμε και εκπέμψαμε τα μηνύματά μας στις γειτονιές, στους δρόμους, στα πάρκα, στις πλατείες, στα θέατρα του πολιτισμού, στις αίθουσες αλληλεγγύης, στους άστεγους και στους έχοντες ανάγκη.
Υπήρξαν συγκρούσεις και αμφισβητήσεις από θιασώτες της απραξίας, είναι όμως πραγματικότητα οι δύσκολες συνθήκες και τα προβλήματα που προκαλούνται κυρίως από τον οικονομικό μαρασμό, συνέπεια της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης και κακών επιλογών του μνημονίου.
Για να βρούμε τη λύση, χρειάζεται αποφασιστικός διάλογος και συναινέσεις.
Σε ότι με αφορά, έχω επανειλημμένα τοποθετηθεί απέναντι στις πολιτικές δυνάμεις καλώντας τις σε συστράτευση για τα πολλά που μπορούν να τις ενώσουν.
Σ’ αυτή τη δύσκολη πραγματικότητα καταφέραμε πολλά, κυρίως όμως βάλαμε τις βάσεις για τη Φυλή του αύριο.
Ας συνεχίσουμε μαζί, για να κατοχυρώσουμε αυτά που πετύχαμε και να ολοκληρώσουμε όσα ξεκινήσαμε και τα οποία γεννούν την ελπίδα για το αύριο.
Ας προχωρήσουμε ακόμα περισσότερο για την αναζωογόνηση της οικονομίας, την ανάπλαση της πόλης και την ισχυροποίηση της κοινωνικής συνοχής, με δράσεις που μεριμνούν για τον άνθρωπο και σέβονται το περιβάλλον. Ας συνεχίσουμε τον καθημερινό αγώνα για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής και τη διεκδίκηση ενός καλύτερου μέλλοντος από όλους όσοι το «μπλοκάρουν».
Στρατηγική επιλογή μας ήταν και παραμένει οι πολιτικές μας δράσεις και τα έργα μας να είναι «επί της ουσίας» και όχι για τα μάτια του κόσμου »
Για να πετύχουμε το στόχο μας ξεκινήσαμε πρώτα απ’ όλα με το νοικοκύρεμα του Δήμου» για να γίνει πιο αποτελεσματικός με διαφάνεια στη λειτουργία του και πιο φιλικός για τον πολίτη και τον επισκέπτη
Για να νοικοκυρέψουμε το Δήμο έπρεπε πρώτα από όλα να έχουμε ευχαριστημένους εργαζομένους. Ξοφλήσαμε λοιπόν, ότι χρωστάγαμε μέχρι τότε ως Δήμος στους εργαζόμενους και αυτό πράττουμε μέχρι και σήμερα
Μέχρι και αυτή τη στιγμή που σας μιλώ και λέω αυτή τη στιγμή, γιατί δυστυχώς οι περικοπές συμπεριέλαβαν και την Τοπική Αυτοδιοίκηση (ήδη έχει αναγγελθεί μείωση κατά 50% των τακτικών κρατικών επιχορηγήσεων λόγω της οικονομικής κρίσης) δεν έχουμε πάρει ούτε ένα ευρώ δάνειο για λειτουργικές δαπάνες του Δήμου.
Ωστόσο η προσπάθεια μας αυτή ήταν πολύ δύσκολη καθώς βρεθήκαμε αντιμέτωποι με πληθώρα προκλήσεων σε όλα τα επίπεδα:
  • Πρώτον: Γιατί η οικονομική συγκυρία για τη χώρα μας αγγίζει τα χειρότερα επίπεδα.
  • Δεύτερον: Γιατί οι επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης φθάνουν και στο Δήμο μας, όπως και σε όλη την Τοπική Αυτοδιοίκηση. Την ίδια στιγμή το Υπουργείο Εσωτερικών μας αιφνιδιάζει με τις απροειδοποίητες περικοπές των κονδυλίων και τη διαχείριση που κάνει.
  • Τρίτον: Γιατί ανεξάρτητα απ’ όλα τα παραπάνω, ο Δήμος μας έχει τα χρόνια οικονομικά προβλήματα που γνωρίζετε.

Οι Στόχοι μας ήταν ξεκάθαροι. Σύνεση, υπευθυνότητα, χρηστή Διοίκηση, διαφάνεια παντού, μηδενισμός αναθέσεων, περισσότερα και ποιοτικά έργα, αξιοποίηση του ΕΣΠΑ, εργατικότητα και περισσότερη προσπάθεια.
Όραμά μας είναι κάθε χρόνος που θα περνά θα είναι οικονομικά καλύτερος από τον προηγούμενο.
Καθαρά σε επίπεδο οικονομικής υλοποίησης για το 2011 – 2012
  • Τα τακτικά έσοδα έχουν ποσοστό 20,39% και 16,63% των συνολικών εσόδων για τα έτη 2011 και 2012 αντίστοιχα, ενώ μειώθηκαν κατά 25,47% μέσα στην διετία.
  • Τα έκτακτα έχουν ποσοστό 65,17% και 57,27% των συνολικών εσόδων για τα έτη 2011 και 2012, ενώ μειώθηκαν κατά 19,68% μέσα στην διετία
  • Τα έσοδα ΠΟΕ που βεβαιώνονται κ εισπράττονται για πρώτη φορά αποτελούν το 0,68% ( 2011) και το 1% 2012 των συνολικών εσόδων και αυξήθηκαν κατά 34,33% μέσα στην διετία. Τα εισπρακτέα υπόλοιπα προηγούμενων οικονομικών ετών ταυτίζονται με τις εισπράξεις από δάνεια κ απαιτήσεις από ΠΟΕ διότι δεν υπάρχουν εισπράξεις από δάνεια μέσα στη διετία.
  • Οι εισπράξεις υπέρ δημοσίου και τρίτων αποτελούν το 13,07% για το 2011 και το 14,23% για το 2012 και μειώθηκαν κατά την τελευταία διετία κατά 0,45%
  • Το χρηματικό υπόλοιπο αποτελεί το 0,66% για το 2011 και το 10,43% για το 2012 των συνολικών εσόδων.
Τα συνολικά έσοδα μειώθηκαν κατά 8,60% μέσα στην διετία και ο Μ.Ο τους έφθασε για την διετία τα 57.868.339,94 ευρώ
Όσον αφορά τις υποκατηγορίες εσόδων (συμμετοχή στα συνολικά έσοδα του Δήμου) παρατηρούνται τα ακόλουθα
  • Τα έσοδα από ανταποδοτικά τέλη και δικαιώματα αποτελούν το 8,44% για το 2011 και το 5,80% για το 2012. Στην συσχέτιση μεταξύ 2011 και 2012 τα έσοδα παρουσίασαν μία μείωση 37,15%.
  • Τα έσοδα από λοιπά τέλη δικαιώματα και παροχή υπηρεσιών αποτελούν το 0,51% το 2011 και το 0,67% για το 2012 και αυξήθηκαν κατά 18,48% μέσα στην διετία.
  • Τα έσοδα από φόρους και εισφορές αποτελούν το 0,28% (2011) και το 0,17(2012) των συνολικών εσόδων και μειώθηκαν 42,52% μέσα στην διετία.
  • Οι επιχορηγήσεις για λειτουργικές δαπάνες τακτικές και έκτακτες, αποτελούν το 11,34% για το 2011 και το 9,91% για το 2012 των συνολικών εσόδων των αντιστοίχων ετών. Οι τακτικές μειώθηκαν κατά 18,13% και οι έκτακτες κατά 62,18%. Οι υποκατηγορίες αυτές περιλαμβάνουν την τακτική επιχορήγηση και τις ειδικές επιχορηγήσεις για τις λειτουργικές ανάγκες.
  • Οι πρόσοδοι από ακίνητη περιουσία αποτελούν το 0,25% των συνολικών εσόδων για το 2011 και μειώθηκα κατά 39,69% μέσα στην διετία. Τα λοιπά τακτικά έσοδα αποτελούν το 0,08% για το 2011 και το 0,11% για το 2012 των συνολικών εσόδων και αυξήθηκαν κατά 28,45% μέσα στην διετία. Τέλος στις προσόδους κινητής περιουσίας καταγράφονται τα ποσά 0,01% για το 2011 και για το 2012 με αύξηση κατά 63,56% μέσα στην διετία.
  • Οι επιχορηγήσεις για επενδύσεις αποτελούν το 8,73% για το έτος 2011 και το 5,57% για το 2012 των συνολικών εσόδων και μειώθηκαν κατά 41,6% μέσα σε αυτά τα έτη.
  • Τα έσοδα από πρόστιμα προσαυξήσεις και παράβολα φθάνουν το 2011 το 0,82% και το 2012 το 0,72% των συνολικών εσόδων και μειώθηκαν μέσα στην διετία κατά 20,49%.

Στις άλλες υποκατηγορίες των εκτάκτων εσόδων καταγράφονται ελάχιστα ή μηδενικά ποσοστά (εκποιήσεις, δωρεές και λοιπά έκτακτα), ενώ για τις υπόλοιπες έχει γίνει ήδη αναφορά (έσοδα Π.Ο.Ε., δάνεια, χρηματικό υπόλοιπο κ.λπ.).
Συμπέρασμα 1ο :Τα ίδια έσοδα του Δήμου , τα έσοδα δηλαδή που επιβάλει ,βεβαιώνει και εισπράττει ο ίδιος ανέρχονται στο 66% για το 2011 και στο 59% για το 2012 των συνολικών του εσόδων. Η οικονομική αυτοδυναμία του Δήμου Φυλής κινείται σε ικανοποιητικά επίπεδα και χαρακτηρίζεται από μία σταθερή τάση.
Συμπέρασμα 2Ο: Όλες οι επιχορηγήσεις έφθασαν το 20 % για το 2011 και το 15% για το 2012 των συνολικών τους εσόδων. Το ποσοστό αυτό αποτελεί δείκτη οικονομικής εξάρτησης (μικρής) γεγονός θετικό δεδομένου ότι βρισκόμαστε σε μία περίοδο όπου τα έσοδα του κεντρικού κράτους μειώνεται λόγο της οικονομικής ύφεσης κάτι που άμεσα θα μεταφερθεί και στους ΟΤΑ.
Συμπέρασμα 3Ο : Τα έσοδα από δάνεια μαζί με τις επιχειρήσεις συνιστούν τις εξωτερικές πηγές χρηματοδότησης. Ο Δήμος Φυλής για τα έτη 2011 και 2012 δεν έχει δάνεια άρα η μοναδική εξωτερική πηγή χρηματοδότησης του είναι οι επιχορηγήσεις.
Συμπέρασμα 4ο: Όλα τα τακτικά έσοδα αποτελούν το 20,39% για το 2011 και το 16,63% για το έτος 2012 των συνολικών εσόδων. Ο δήμος παρουσιάζει μικρή εξάρτηση από τα έσοδα που προέρχονται από το κεντρικό κράτος αποτέλεσμα του σωστού σχεδιασμού αύξησης των ιδίων πόρων του .
Το πρόβλημα που παρατηρείται στη σχέση βεβαιωθέντων εσόδων προς προϋπολογισθέντα συνήθως οφείλεται :
  • Στην υφιστάμενη ύφεση που έχει επηρεάσει σε άμεσα βαθμό τόσο τα οικονομικά των ΟΤΑ όσο και του Κεντρικού Κράτους. Το φαινόμενο αυτό παίρνει εκρηκτικές διαστάσεις σε ένα Δήμο όπως ο Δήμος Φυλής με καλπάζουν το κοινωνικό πρόβλημα της ανεργίας.
  • Σε αστάθμητους παράγοντες που επηρεάζουν το ύψος των δημοτικών εσόδων π.χ. κατανομές κρατικών επιχορηγήσεων, καταβολές εισροών από τα Ε.Π. του ΕΣΠΑ., νομοθετικές ρυθμίσεις, δικαστικές αποφάσεις κ.α.
  • Σε λάθη εκτιμήσεων για το ύψος συγκεκριμένων επιχορηγήσεων, τα οποία πολλές φορές προέρχονται από τα ασαφή κριτήρια κατανομής τους.
  • Σε καθυστερήσεις έργων, οπότε δεν είναι δυνατόν να ζητηθούν οι αντίστοιχες εκταμιεύσεις (συμβαίνει σε επιχορηγήσεις και δάνεια).
  • Σε πιθανές αδυναμίες τήρησης των πολύπλοκων και γραφειοκρατικών διαδικασιών που απαιτούνται για την παρακολούθηση των έργων ή δράσεων που έχουν ενταχθεί για χρηματοδότηση, αλλά και σε αστοχίες της διοίκησης (προβλέψεις, εκτιμήσεις).
  • Στο πλαίσιο του «διεκδικητικού» προϋπολογισμού που συντάσσεται από όλους σχεδόν τους Ο.Τ.Α., ορισμένες υποκατηγορίες εσόδων υπερμεγεθύνονται ώστε να υπάρξει ισοσκέλιση του και να φανεί ότι επαρκούν τα έσοδα για να καλυφθούν τα αυξημένα έξοδα στις επενδύσεις και την παροχή υπηρεσιών..
  • Η νομοθεσία που διέπει την οικονομική διοίκηση και διαχείριση των Ο.Τ.Α. επιβάλλει την καταχώρηση αφενός μεν όλων των καθυστερούμενων εσόδων, μαζί με τα σχετικά πρόστιμα και προσαυξήσεις, είτε αυτά πρόκειται να εισπραχθούν είτε όχι, αφετέρου δε όλων των απαιτήσεων για τις οποίες υπάρχει δικαστική ή διοικητική διεκδίκηση.
  • Σε αδυναμίες σύλληψης της φορολογητέας ύλης, σε ανεπάρκειες των ελεγκτικών μηχανισμών και σε αδυναμίες των φορολογουμένων, κυρίως των τοπικών επιχειρήσεων.

Συμπέρασμα : Οι διαδικασίες κατάρτισης και υλοποίησης του προϋπολογισμού εσόδων παρουσιάζουν προβλήματα κυρίως στα έκτακτα, αλλά και στα τακτικά και στα έσοδα Π.Ο.Ε., που οφείλονται είτε σε εξωγενείς παράγοντες είτε σε αδυναμία να βεβαιωθούν συγκεκριμένα έσοδα. Επίσης όπως είναι λογικό οι αισιόδοξες προβλέψεις δεν επαληθεύονται π.χ. έκτακτες επιχορηγήσεις για επενδύσεις, αποδόσεις τελών, εισφορών κ.α
Αναλύοντας την υλοποίηση των προτεραιοτήτων μας στο νοικοκύρεμα των οικονομικών του Δήμου το πετυχαίνουμε:
  • με τη μείωση δαπανών,
  • με μείωση δαπανών από εξοικονόμηση ενέργειας σε δημοτικά κτίρια, μέσω υλοποίησης προγραμμάτων.
  • με μείωση λειτουργικών δαπανών των συνεργείων και άλλων υπηρεσιών του Δήμου,
  • νοικοκύρεμα των οικονομικών επίσης με την αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του Δήμου, έχοντας ως στόχο την αύξηση των εσόδων.
ΑΝΑΦΟΡΙΚΑ, σχετικά με την υλοποίηση των έργων και δράσεων του Δήμου μας, έχουμε:
  • Από την Τεχνική Υπηρεσία, τα παρακάτω:
ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΓΟΥ Π/Υ ΕΞΕΛΙΞΗ
Μελέτη για την Αντιμετώπιση του πλημμυρικού φαινομένου στο Ανατολικό Τμήμα της Δημ Ενότητας Άνω Λιοσίων του Δήμου Φυλής» 830.400,00 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΣΥΜΒΑΣΗ ΜΕ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣ
Μελέτη Ολοκλήρωσης Αστικής Ανάπλασης της Περιοχής Λίμνης Ζεφυρίου του Δήμου Φυλής 600.000,00 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΣΥΜΒΑΣΗ ΜΕ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣ
Αποπληρωμή Μελετών Βρεφονηπιακών Σταθμών στο Ο.Τ. 235Α και 1392Α 388.100,00 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΣΥΜΒΑΣΗ ΜΕ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣ
Κατασκευή Αντλιοστασίου Λυμάτων Δήμου Φυλής 995.000,00 ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΗΚΕ
Έργα για την προσωρινή εγκατάσταση του 10ου Δημοτικού Σχολείου 445.000,00 ΕΚΤΕΛΕΙΤΑΙ
Κατασκευή εξωτερικών διακλαδώσεων ακινήτων Δημοτικού Διαμερίσματος Φυλής 12.300,00 ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΗΚΕ
Κατασκευή συλλεκτήριου αγωγού αποχέτευσης στον πεζόδρομο μεταξύ των Ο.Τ. 139 και 139 Α διαμερίσματος Φυλής 12.300,00 ΕΚΤΕΛΕΙΤΑΙ
Εργασίες καθαρισμού λυμάτων και μπαζών στην Π.Ε. Αγ. Γεωργίου της ΔΕ Άνω Λιοσίων του Δήμου Φυλής 20.000,00 ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΗΚΕ
Επισκευή φθορών οδοστρωμάτων (λακκούβες) οδών Π.Ε. Αγ. Γεωργίου & Δροσούπολης Δ.Ε. Άνω Λιοσίων του Καλλικρατικού Δήμου Φυλής. 12.606,07 ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΗΚΕ
Επισκευή φθορών οδοστρωμάτων (λακούβες) οδών Κάτω Λίμνης & Αγ. Νικολάου Δ.Ε. Άνω Λιοσίων του Καλλικρατικού Δήμου Φυλής. 12.606,07 ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΗΚΕ
Επισκευή φθορών οδοστρωμάτων (λακκούβες) οδών Ζωφριάς Δ.Ε. Άνω Λιοσίων του Καλλικρατικού Δήμου Φυλής. 12.606,07 ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΗΚΕ
Εργασίες συντήρησης οδοστρωμάτων Δ.Ε. Άνω Λιοσίων του Καλλικρατικού Δήμου Φυλής. 100.000,00 ΠΡΟΣ ΔΗΜΟΠΡΑΤΗΣΗ
Ασφαλτοστρώσεις οδών Δ.Ε. Ζεφυρίου 310.000,00 ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΗΚΕ
Επισκευή και διαμόρφωση δημοτικού κτιρίου «Βορεινό» στο Ο.Τ. 335Α σε πολυχώρο για τις ανάγκες του Δήμου. 148.000,00 ΕΚΤΕΛΕΙΤΑΙ
Κατασκευή οδικού δικτύου περιοχής λίμνη 369.000,00 ΕΚΤΕΛΕΙΤΑΙ
Αντιπλημμυρική προστασία, αποκατάσταση μικροζημιών από έκτακτες περιστάσεις και άμεση επέμβαση 610.000,00 ΠΡΟΣ ΔΗΜΟΠΡΑΤΗΣΗ
Εργασίες καθαρισμού φρεατίων υδροσυλλογής Δημοτικής Ενότητας Άνω Λιοσίων Καλλικρατικού Δήμου Φυλής 24.600,00 ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΗΚΕ
Εργασίες καθαρισμού φρεατίων υδροσυλλογής Δημοτικής Ενότητας Ζεφυρίου Δήμου Φυλής 24.600,00 ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΗΚΕ
Παροχή υπηρεσιών με πρόσληψη Τεχνικού Συμβούλου για την υποστήριξη του Δήμου Φυλής στη σύνταξη του φακέλου του έργου για το έργο «Αντιμετώπιση του πλημμυρικού φαινομένου στο Ανατολικό Τμήμα της Δημ Ενότητας Άνω Λιοσίων του Δήμου Φυλής» 24.600,00 ΕΚΤΕΛΕΙΤΑΙ
Παροχή υπηρεσιών με πρόσληψη Τεχνικού Συμβούλου για την υποστήριξη του Δήμου Φυλής στη σύνταξη του φακέλου του έργου για το έργο «Έργα αντιπλημμυρικής προστασίας Δυτικής Λεκάνης Δήμου Φυλής» 24.600,00 ΕΚΤΕΛΕΙΤΑΙ
Εργασίες καθαρισμού φρεατίων υδροσυλλογής Δημοτικής Ενότητας Άνω Λιοσίων Καλλικρατικού Δήμου Φυλής 24.600,00 ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΗΚΕ
Διαμόρφωση διαβάσεων πεζών για την προστασία των μαθητών στα σχολεία του Δήμου Φυλής 14.944,00 ΕΚΤΕΛΕΙΤΑΙ
Προμήθεια και εγκατάσταση μειωτήρων ταχύτητας για την προστασία μαθητών στα σχολεία του Δήμου Φυλής 14.760,00 ΕΚΤΕΛΕΙΤΑΙ
Προμήθεια και τοποθέτηση κάθετου σήμανσης για την ασφαλή προσέλευση – αποχώρηση των μαθητών στα σχολεία του Δ. Φυλής 14.760,00 ΕΚΤΕΛΕΙΤΑΙ
Ανακατασκευή υγρομόνωσης δώματος στο 3ο Γυμνάσιο Άνω Λιοσίων 85.500,00 ΕΚΤΕΛΕΙΤΑΙ
Μελέτη – Κατασκευή Βρεφν/κού Σταθμού ολοκληρωμένης φροντίδας στο Ο.Τ. 354Α (Ζωφριά) 3.136.500,00 ΕΚΤΕΛΕΙΤΑΙ
Ενεργειακές παρεμβάσεις στα 4 επιλεγμένα κτίρια του προγράμματος «Εξοικονομώ» (Υποέργο 2) 352.707,08 ΔΗΜΟΠΡΑΤΗΣΗ
Μελέτη Γενικού Στρατηγικού Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Δήμου Φυλής 400.000,00 ΕΚΤΕΛΕΙΤΑΙ
Παροχή υπηρεσιών τεχνικού συμβούλου για την Μελέτη για την ανέγερση Βρεφονηπιακού Σταθμού Ολοκληρωμένης Φροντίδας στο Ο.Τ. Κ.Χ. 54 της Δημοτικής Ενότητας Ζεφυρίου μεταξύ των οδών Σουλίου και Μπουμπουλίνας 30.000,00 ΕΚΤΕΛΕΙΤΑΙ


Μελέτη σύνταξης ενός Σύνθετου Αστικού Πολεοδομικού Προγράμματος 500.000,00 ΕΚΤΕΛΕΙΤΑΙ
Παροχή υπηρεσιών τεχνικού συμβούλου για την Μελέτη Βρεφονηπιακού Σταθμού Ολοκληρωμένης Φροντίδας στο Ο.Τ. Κ.Χ. 116Α του Δήμου Φυλής- Δημοτική Ενότητα Φυλής μεταξύ των οδών Ανθέων – Ευόσμου – Αζαλέας 30.000,00 ΕΚΤΕΛΕΙΤΑΙ


Παροχή υπηρεσιών χρηματοοικονομικού συμβούλου για την υλοποίηση του έργου : Αντικατάσταση των συμβατικών φωτιστικών σωμάτων οδοφωτισμού του Δήμου Φυλής με φωτιστικά σώματα οδοφωτισμού τεχνολογίας LED 24.600,00 ΕΚΤΕΛΕΙΤΑΙ

  • Από την Δ/νση Προγραμματισμού:
Έχει εγκριθεί το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα του Δήμου στις 13 Σεπτεμβρίου 2013, μέσω του οποίου στοχεύεται η αποτελεσματική αντιμετώπιση των αδυναμιών και η ενίσχυση των ισχυρών σημείων της περιφερειακής οικονομίας, αξιοποιώντας την μέχρι σήμερα εμπειρία στο πλαίσιο όμως μιας νέας ολοκληρωμένης στρατηγικής για το σύνολο των τριών δημοτικών ενοτήτων.
Το όραμα του Δήμου διατυπώνεται σε μια χρονική στιγμή που ολοκληρώνεται η τρέχουσα προγραμματική περίοδος (ΕΣΠΑ) και έχει ήδη προσδιοριστεί η στρατηγική της Ευρώπης 2020, η οποία δημιουργεί τις προϋποθέσεις για τον αναπροσανατολισμό της τοπικής οικονομίας, την έξοδο από την κρίση και την ένταξη σε πορεία έξυπνης ανάπτυξης. Σύμφωνα με τον προγραμματισμό του τοπικού αναπτυξιακού σχεδιασμού του Δήμου Φυλής, έχουμε:
  • Πρώτο επίπεδο σχεδιασμού:
Σύναψη συμβάσεων συνεργασίας μεταξύ του Δήμου Φυλής και Πανεπιστημίων, που αφορούν στο στρατηγικό σχεδιασμό και τα σχέδια ολοκληρωμένων αστικών παρεμβάσεων.
  • Δεύτερο επίπεδο σχεδιασμού:
Στο δεύτερο επίπεδο σχεδιασμού, έχει χωριστεί ο Δήμος σε 4 ενότητες ανάλογα με τα χαρακτηριστικά του κάθε χώρου.
Αναλυτικότερα:
  • Η πρώτη γεωγραφική περιοχή είναι η αστική περιοχή (εντός σχεδίου) όπου το εργαλείο σχεδίασης είναι το θεσμικό πλαίσιο του ΣΟΑΠ, με τελικό αποτέλεσμα την εφαρμογή προγραμμάτων αστικής αναζωογόνησης που στοχεύουν στον μετασχηματισμό του αστικού πεδίου, στην εφαρμογή εκτεταμένων αναπλάσεων σε συνδυασμό με δράσεις οικονομικών ενισχύσεων προς επιχειρήσεις της περιοχής με σκοπό την αναθέρμανση της τοπικής επιχειρηματικότητας και αποφυγή περιοχών χωρικού αποκλεισμού λόγω της συγκέντρωσης ευάλωτων πληθυσμιακών ομάδων.
Η υλοποίηση του εν λόγω σχεδιασμού έχει ξεκινήσει με επιλογή αναδόχου μετά από διενέργεια διαγωνισμού.
  • Η δεύτερη γεωγραφική ενότητα είναι η περιοχή γύρω από τον ΧΥΤΑ και συγκεκριμένα, αυτή που περικλείεται από την Αττική Οδό, την Περιφερειακή Αιγαλέου και τα όρια του Δήμου Ασπροπύργου.
Σύμφωνα με την προγραμματική σύμβαση με το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο θα πραγματοποιηθεί η αποτύπωση και κτηματογράφηση της περιοχής ώστε να καταγραφεί και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της κάθε βιοτεχνίας και του κάθε αγροτεμαχίου ώστε να υπάρξει συγκεκριμένο μοντέλο πρόγραμμα απορρύπανσης και ανάπτυξης της εν λόγω περιοχής.
  • Η Τρίτη γεωγραφική ενότητα, είναι εκείνη του XYTΑ. Ο ΧΥΤΑ και ο περιβάλλον χώρος περιλαμβάνει 3.600 στρέμματα. Λόγω της υποδοχής και επεξεργασίας του συνόλου των απορριμμάτων της Αττικής (που αποτελεί το 45% της χώρας) και της λειτουργίας μονάδων ειδικών αποβλήτων, δέχεται τεράστιες περιβαλλοντικές, χωρικές και κοινωνικές πιέσεις.
Σύμφωνα με την προγραμματική σύμβαση με το Πανεπιστήμιο Πατρών, υλοποιείται η σχεδίαση ενός ολοκληρωμένου προγράμματος – έργου για την αποτύπωση-μέτρηση των παραπάνω επιπτώσεων και εκπονείται ειδικό αναπτυξιακό σχέδιο αντισταθμιστικού χαρακτήρα, ώστε να υπάρξει βιώσιμη και αναπτυξιακή προοπτική της περιοχής.
  • Η τέταρτη γεωγραφική ενότητα είναι οι περιοχές του ορεινού όγκου της Πάρνηθας και Αιγάλεου Όρους. Τα δύο αυτά ορεινά τμήματα του Δήμου μας, αποτελούν τον περιβαλλοντικό πλούτο μας. Ο ορεινός όγκος Αιγάλεω Ποικίλο Όρος χαρακτηρίζεται από το ρυθμιστικό σχέδιο της Αττικής, ως Περιφερειακό Πάρκο, και διαμορφώνεται σε Ενιαίο Πάρκο Αναψυχής, Θέας και Πεζοπορίας. Ο ορεινός όγκος της Πάρνηθας χαρακτηρίζεται με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο ως Εθνικό Πάρκο και καθορίζεται περιοχή υψηλής προστασίας ως το σημαντικότερο ορεινό οικοσύστημα της Αττικής. Μέσω προγραμματικής σύμβασης του Δήμου Φυλής, του ΕΜΠ και του Πανεπιστημίου Αθηνών, θα υλοποιήσουμε την ανάσχεση της περαιτέρω περιβαλλοντικής υποβάθμισης του οικοσυστήματος, τη διατήρηση της βιοποικιλότητας, την αποκατάσταση των τμημάτων που έχουν υποστεί αλλοιώσεις, την προστασία και ανάδειξη των πολιτιστικών-αρχαιολογικών και γεωλογικών χαρακτηριστικών (Ιερό Τείχος «Δέμα», Φρούριο Φυλής, Σπήλαιο «Πανός», Αναρριχητικά πεδία, κλπ).
Μέσω προγραμμάτων του ΕΣΠΑ:
  • Έχουν ολοκληρωθεί και υφίστανται οι παρακάτω δράσεις:
  • Τεχνική Βοήθεια Δήμου Φυλής
  • Κέντρο Συμβουλευτικής Υποστήριξης Γυναικών
  • Τοπικές δράσεις για ευάλωτες ομάδες του Δήμου Φυλής – ΑΣ ΧΑΣΙΑ
  • Κοινωνικές δομές άμεσης αντιμετώπισης της φτώχειας με συνεργασία με το Δήμο Αγίων Αναργύρων-Καματερού
  • Έχουν εγκριθεί και βρίσκονται προς υλοποίηση οι παρακάτω δράσεις:
    • Κέντρο Στήριξης Τσιγγάνων και Ευπαθών ομάδων
    • Διά βίου μάθησης
    • Τοπικά σχέδια απασχόλησης προσαρμοσμένα στις ανάγκες των τοπικών αγορών εργασίας (ΤΟΠΣΑ)
    • Ανάπτυξη σύγχρονου πλαισίου ευρείας διάθεσης και ανοιχτής πρόσβασης των πολιτών στις εγκαταστάσεις και στα δρώμενα του δήμου Φυλής
    • Ενοποιημένο περιβάλλον για την ηλεκτρονική πληροφόρηση, εξυπηρέτηση και κοινωνική ένταξη του Δήμου Φυλής
  • ΑΠΟ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ έχουν υλοποιηθεί οι παρακάτω δράσεις:

  • Έχουμε ασφαλίσει περίπου 800 οικογένειες που σημαίνει ότι 3500 περίπου δημότες έχουν πρόσβαση μέσω της υπηρεσίας μας σε Νοσοκομειακή και Φαρμακευτική Περίθαλψη. Παράλληλα για πρώτη φορά από το Δήμο εκδίδονται και Πιστοποιητικά Κοινωνικής Προστασίας, δηλαδή χορηγούμε δικαίωμα περίθαλψης σε άτομα που δε μπορούν να έχουν πρόσβαση στο εθνικό σύστημα υγείας με άλλο τρόπο.
  • Είναι ενεργό το πρόγραμμα εμβολιασμού Εργαζομένων Παιδικών Σταθμών- Εργαζομένων Εργοταξίων στο Δήμο και τις Δημοτικές Ενότητες Ζεφυρίου και Χασιάς, καθώς και πρόγραμμα εμβολιασμού ευαίσθητων ομάδων του πληθυσμού του δήμου. Πάνω από χίλιοι εμβολιασμοί πραγματοποιήθηκαν μόνο στο 2013.

  • Λειτουργεί πρόγραμμα εξυπηρέτησης δημοτών με συνοδεία σε Νοσοκομεία, σε γιατρούς και φάρμακα, ως υποστήριξη στο πρόγραμμα Βοήθεια στο Σπίτι, για άτομα που δεν μπορούν να ενταχθούν στο πρόγραμμα της ΚΕΔΗΦ.
  • Καθ’ όλη τη χρονιά πραγματοποιείται διανομή τροφίμων στους εγγεγραμμένους στην Κοινωνική Υπηρεσία. Το 2013 έγινε ρεκόρ διανομής τροφίμων, με διανομή συνολικά 25 τόνων τροφίμων.

  • Δίδεται έκτακτη οικονομική βοήθεια στους δημότες με πολύ σοβαρά προβλήματα. Το 2013 δόθηκε βοήθεια σε 30 οικογένειες.
  • Κάθε Χριστούγεννα και Πάσχα, δίνεται οικονομική βοήθεια στους εγγεγραμμένους στην Κοινωνική Υπηρεσία με τη μορφή μετρητών. Το ποσό φτάνει τις 200.000 ευρώ κατ’ έτος.

  • Πραγματοποιούνται συχνά Ημερίδες για ενημέρωση των δημοτών μας (Αναγκαιότητα Αιμοδοσίας στα παιδιά- Οστεοπόρωση κ.α)
  • Πραγματοποιούνται Εκδηλώσεις όπου συμμετέχουν προσωπικότητες και δημότες μας ( Ημέρα της Γυναίκας- Γιορτή των ΑΜΕΑ κ.α).

  • Πραγματοποιούνται Αιμοδοσίες δύο (2) φορές τον χρόνο .
  • Η υπηρεσία μας συνεργάζεται με τον Ερυθρό Σταυρό για την εξέταση των δημοτών μας σε κινητή μονάδα πρόληψης. (Έγιναν Καρδιολογικές- Οφθαλμιατρικές και Παθολογικές Εξετάσεις) με τη συμμετοχή εκατοντάδων δημοτών.

  • Υπάρχει άμεση συνεργασία με τοπικούς κοινωνικούς φορείς
  • Για πρώτη φορά το 2013 έχουμε τη λειτουργία του Κοινωνικού Παντοπωλείου, του Συσσιτίου και του Κοινωνικού Φαρμακείου. Ειδικότερα, το β’ εξάμηνο του 2013 εκατόν πενήντα οικογένειες εντάχθηκαν στο Κοινωνικό Παντοπωλείο. Για πρώτη φορά επίσης στο Δήμο μαγειρεύεται και διανέμεται πιλοτικά συσσίτιο σε 100 άτομα, καθημερινά. Παράλληλα, στο Κοινωνικό Φαρμακείο πάνω από 30 άτομα προμηθεύονται κάθε μήνα τα φάρμακά τους.

  • Λειτουργεί Πρόγραμμα Κακοποιημένων Γυναικών. Γίνονται δικτυώσεις με διαφόρους φορείς προκειμένου να υπάρξουν παραπομπές και στενότερη συνεργασία. Ήδη έχουν καταγραφεί πέντε (5) περιστατικά μια και είμαστε στους πρώτους μήνες του προγράμματος.
  • Η Διεύθυνση Κοινωνικής Προστασίας δέχεται αιτήσεις δημοτών για μείωση Δημοτικών Τελών Ύδρευσης και Ηλεκτρικού Ρεύματος. Από τις αρχές Νοεμβρίου μέχρι σήμερα έχουν εγκριθεί πάνω 200 περιπτώσεις.

  • Εγκρίθηκαν για το Δήμο Φυλής πάνω από 50 προγράμματα Δια Βίου Μάθησης από το Υπουργείο Παιδείας, τα οποία θα αρχίσουν να λειτουργούν μέσα στον Ιανουάριο του 2014.
  • Η κοινωνική υπηρεσία έχει αναλάβει να διενεργεί κοινωνική έρευνα συνθηκών διαβίωσης σε οικογένειες με ανήλικα τέκνα κατόπιν εντολής του Εισαγγελέα Ανηλίκων.

  • Το 2013 άρχισε το πρόγραμμα Ευπαθών Ομάδων, το οποίο θα λειτουργήσει πλήρως το 2014. Ογδόντα δικαιούχοι έχουν ήδη ενταχθεί στο ευρωπαϊκό αυτό πρόγραμμα.
  • ΝΠΔΔ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ
α) Το ΝΠΔΔ «ΠΑΡΝΗΘΑ» εξυπηρετεί σε δράσεις αθλητικού και πολιτιστικού περιεχομένου, 2000 παιδιά και ενήλικες.
β) Το ΝΠΔΔ «ΠΑΙΔΙΚΟΙ-ΒΡΕΦΙΚΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ» εξυπηρετεί 680 παιδιά
γ) Το ΝΠΔΔ «ΠΑΙΔΙΚΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ ΖΕΦΥΡΙΟΥ» εξυπηρετεί 120 παιδιά
δ) Το ΝΠΔΔ «ΠΑΙΔΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ ΦΥΛΗΣ» εξυπηρετεί 60 παιδιά
ε) Τα ΝΠΔΔ Α’ και Β’ ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ υποστηρίζει 16 Νηπιαγωγεία, 14 Δημοτικά Σχολεία, 8 Γυμνάσια, και 5 Λύκεια με συνολικό αριθμό μαθητών Α΄θμιας Εκπαίδευσης, περίπου 4.800 και συνολικό αριθμό μαθητών Β΄θμιας Εκπαίδευσης 3.500.
5. Μετά από επαφές με τις αρμόδιες υπηρεσίες, ανακοινώθηκε η δημοπράτηση για την κατασκευή του σταθμού «Μετρό Ζεφυρίου».
Ολοκληρώνοντας την παρουσίαση αυτή, για το έργο των δύο πρώτων χρόνων της τρέχουσας τριετίας, θα ήθελα να σημειώσω ότι πολλές φορές είναι αρκετά δύσκολο να αποτυπωθεί στο χαρτί ή να εκφραστούν από μια ομιλία το αρνητικό κλίμα που υπάρχει γενικότερα ή οι αντιξοότητες που πρέπει να ξεπεραστούν για να φθάσουμε στην ολοκλήρωση ενός έργου.
Είναι δύσκολο, επίσης, να αποτυπωθεί, ο αδιάκοπος αγώνας της Δημοτικής Αρχής και όλων των συναδέλφων Δημοτικών Συμβούλων, όχι μόνο για να προωθήσουν τα μεγάλα έργα για την πόλη, αλλά για να δώσουν λύσεις σε εκατοντάδες μικρά ή μεσαία προβλήματα, που προκύπτουν καθημερινά, για να ακούσουν το ζωτικό πρόβλημα του Δημότη, που μπορεί να είναι από το απλούστερο, μέχρι το πιο πολυσύνθετο, που δεν παύει, όμως γι’ αυτόν, να είναι κυρίαρχο και που προσδοκά τη λύση του από το Δήμο, που τον νιώθει πιο κοντά του από κάθε άλλο θεσμό της πολιτείας και του κράτους.
Μπορεί, μέσα από αυτό τον απολογισμό, κάποια πράγματα να παραλήφθηκαν. Πιστεύω
ότι θα καλύψουμε κάθε κενό που μπορεί να υπάρχει, στη συνέχεια της διαδικασίας και αφού ακουστεί η δική σας φωνή
Δημήτρης Σ. Μπουραΐμης

Δήμαρχος Φυλής

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου